Flickr Photostream

20.9.12

גרילז . Say Grillz


Carine RoitfeldDr.Doll’Art

מה זה Grillz, ומאיפה הכל התחיל?
עוד בימי מצרים העתיקה השתמשו בזהב לרפואת שיניים, ועד היום ניתן למצוא שפע של חיוכים מזהב באוכלוסיות שונות ממזרח אירופה, ממדינות ברית המועצות לשעבר, מרכז אסיה וקווקז. שיני הזהב מעידים על עושרו ומעמדו החברתי של בעליהם. במהלך שנות ה-80, עם תחילתה של סצנת ההיפ הופ, הפכו שיני הזהב הנקראות Grillz, להצהרה אופנתית, כשהחשיפה המשמעותית הייתה באמצע שנות ה-2000 כאשר ראפרים ידועים החלו להתפאר בתכשיטי "בלינג בלינג" מזהב ופלטינה, גדולים וגדושים ביהלומים, כשהופיעו איתם בקליפים, וכשצעדו על השטיח האדום. שיא הפופולאריות של הGrillz הגיעה לשיאה בשנת 2005, בקליפ של הראפר נלי.


לרוב הGrillz ניתן להסרה ולשימוש חוזר, אך ישנה גם האפשרות לקבע אותו בתהליך רפואי דנטאלי. המחיר נע בין כמה עשרות דולרים בודדים ועד לעשרות אלפים, הכל תלוי במספר השיניים המכוסות, ובסוג המתכות החל מכסף, זהב, פלטינה ועד ליהלומים.


באולימפיאדה האחרונה אלוף השחייה האמריקאי ריאן לוכטה עשה כותרות וסיכן את מדליית הזהב שלו במקצה ה-400, והכל רק בגלל שרצה לעלות על הפודיום עם Grillz משובץ יהלומים בצבעי הדגל האמריקאי

Lucy And The Runaways


האם זה יכול להפוך לאביזר אופנה פופולארי?
בהתחשב בכך שישנם תכשיטים כמעט לכל איבר בגוף, אין סיבה שגם לשיניים לא יהיה, למרות שקצת קשה להתנתק מהמחשבה שחיוך מתכתי ונוצץ מעניק מראה רובוטי ומפלצתי, שמזוהה ומקושר מיד לעולם ההיפ הופ. חשוב לזכור כי בעולם האופנה מגמות משתנות ללא הרף ואיתן גם אנחנו. ישנה תמיד השראה וחזרה לטרנדים שהיו קיימים בעבר, וכך קורה שדבר שהיה נראה לנו מגוחך או מזעזע, הופך ברבות הימים לאופנתי ולהפך. נסו להיזכר מה חשבתם פעם על סגנון הלבוש של ההורים שלכם כשהיו צעירים, המראה המיושן של שיער עבות מסורק לצד, שפם, חולצה מכופתרת, משקפי פלסטיק עבות, הרי כל אלה הפכו היום לנפוצים ואפנתיים.


אם תשאלו אותי אני לא באמת חושבת שלGrillz יש סיכוי להיהפך לאביזר אופנה פופולארי, אבל זה בהחלט אביזר בעל נוכחות המעיד על סגנון ייחודי ועל הצהרה אישית. כשראיתי השנה תמונה של הזמרת לנה דל ריי מחייכת ובפינת הפה מבצבצת לה שן זהב נוצצת, התחלתי לאהוב את העניין. אם כבר Grillz אז מוטב להסתפק בשן אחת. כשחיפשתי תמונות ברשת, גיליתי מגפה שהשתלטה על לא מעט סלבס שהחליטו לאמץ את המראה, בינהם זמרים כמו ריהנה, ליידי גאגא, קניה ווסט, קאשה, גסטין ביבר, הדוגמנית מירנדה קר, השחקנית ברוק הוגן ועוד.

אז מה אתם חושבים על ה Grillz?

5.9.12

ראיון עם מעצבת התכשיטים האוסטרלית . Faye Marmara


המותג Paro Paro נוסד בשנת 2004 על ידי המעצבת האוסטרלית Faye Maramara שבעיצוביה הופכת חומרי גלם פשוטים שמקורם מן האדמה, לאביזרים ותכשיטים אורגניים, בעיצוב עכשווי וייחודי. התכשיטים עשויים מחומרים שונים שמקורם מהפיליפינים, ביניהם: עץ, קליפה, קרן, שרף ועוד, תוך שימוש בטכניקות מסורתיות. עם שורשים מהפיליפינים ומאוסטרליה מצליחה Faye בעיצוביה לשלב בין תרבויות עתיקות ושבטיות לבין תרבויות מודרניות ועכשוויות.

faye maramara
שם . Faye Maramara
גיל . 34
נולדתי ב . Cebu, Philippines
והיום אני גרה ב . Sydney, Australia











ההשראה שלי . טבע ומרחב אורבני, דברים ישנים ודברים חדשים.
הפרויקט הנוכחי . שיתוף פעולה עם סטייליסטית ומגוון אביזרים חדשים
הפרויקט שעשה אותי גאה . הקולקציה האחרונה שלי - שרף ונוצות
הפריט העיצובי שהייתי רוצה שיהיה שלי .  כל פריט של Prada
אם לא הייתי מעצבת הייתי . ארכאולוגית
שלושה דברים שאקח איתי לאי בודד . עפרון, נייר ואת ה iPod שלי
מקום לברוח אליו . Bay of Islands,  בניו זילנד
הצלחה בעיני היא . לדעת איך להתמודד עם כישלונות
המעצב האהוב . Rick Owens

הבלוג האהוב . בלוג חוקים לאישה המודרנית LOMW ובלוג חוקים לגבר המודרני LOMM 

המוזיאון האהוב . מוזיאון Rijksmuseum באמסטרדם, המקום בו התאהבתי ברמברנט
השיר המושמע ביותר בנגן שלי .  Bob Marley - Is this love


טבעת נוצות
טבעת מקולקציית Feather & Resin
שרשרת נוצות
שרשרת מקולקציית Feather & Resin
צמיד עץ
צמיד מקולקציית Wicker Weaving
עגילים גדולים
עגילים מקולקציית Wicker Weaving