Flickr Photostream

19.4.12

ראיון עם מעצב התכשיטים האיטלקי. Dario Scapitta


למעלה מעשר שנים הקדיש עצמו המעצב האיטלקי Dario Scapitta לעיצוב תכשיטים, בחיפוש ובמחקר אחר מגמות חדשות של צבעים, חומרים וצורות. הוא מעצב תכשיטים ייחודיים וחדשניים בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד ומשתמש בחומרים שונים כגון: פוליאמיד (ניילון), כסף ופלדה.


Dario Scapitta
שם . Dario Scapitta 
גיל . 36
נולדתי ב . Valenza, Italy
היום אני גר ב . Enschede,  Netherlands
למדתי ב . Valenza . Institute of Art and Jewellery design
Milan . Academy of Fine Arts of Brera, set design and costume design 








ההשראה שלי . טבע וכל אשר סובב אותי 
הפרויקט הנוכחי . המוח שלי מלא ברעיונות, בימים אלה אני עובד על ערבוב של חומרים סינתטיים  יחד, ובמקביל מקדם ומגדיר את הסטודיו  שלי
הפרויקט שעשה אותי גאה . כל היצירות האחרונות שלי
הפריט העיצובי שהייתי רוצה שיהיה שלי . מנורת Big Bang שעוצבה על ידי Enrico Franzolini ו Vincente Garcia Jimenez עבור חברת התאורה היוקרתית Foscarini 
אם לא הייתי מעצב הייתי . שף
שלושה דברים שאקח איתי לאי בודד . ספר סקיצות, עפרון ובקבוק יין אדום 
מקום לברוח אליו . מקום מול הים או על פסגת הר גבוה
הצלחה בעיני היא . להיות נאמן לעצמך וללכת אחר החלומות שלך
המעצב האהוב . Giorgio Armani
המוזיאון האהוב . Dalí Theatre-Museum בפיגראס, ספרד, Uffizi Museum בפירנצה, איטליה, והמוזיאון הנפלא באויר הפתוח -העיר רומא
הבלוג האהוב . bizzitathecarrotbox

15.4.12

Hand Watches . שעונים




"אני חושבת שהיית יכול לעשות שימוש יותר טוב בזמן," אמרה, "מאשר לבזבז אותו על חידות שאין להן פתרון"   
"לו הכרת את הזמן כמוני," אמר הכובען, "לא היית מדברת על לבזבז אותו, הוא לא אחד שמתבזבז!"   
"אני לא יודעת למה אתה מתכוון," אמרה אליס   
"ודאי שלא!" אמר הכובען, מנער את ראשו בבוז. "אני מתערב שלא דיברת עם הזמן אפילו פעם אחת!"   
"אולי לא," ענתה אליס בזהירות "אבל אני יודעת איך לנצל אותו"   
"זהו! זה מסביר הכל," אמר הכובען "הוא לא סובל שמנצלים אותו. ובכן, לו ידעת לשמור איתו על יחסים טובים, היה עושה בשעון כמעט כל מה שהיית מבקשת ממנו"

                                               ("הרפתקאות אליס בארץ הפלאות" . לואיס קרול )

     

Modular Watch

השעונים של החברה הניו יורקית המדליקה NOOKA פונקציונליים וחדשניים. החברה משתפת פעולה עם מגוון רחב של חברות, אמנים ומעצבים בניהם: KidRobot, Hello Kitty ו Karim Rashid. הדגם החדש Zub Zan 40 הוא עיצוב צבעוני ומרענן לשעון האנלוגי הפשוט. השעון עשוי פלסטיק ומתפרק לשלושה חלקים ומאפשר למשתמש להתאים ולהרכיב לעצמו את שילוב הצבעים המועדף עליו מבין הצבעים הקיימים: לבן, אפור, ירוק, כחול, כתום, ורוד ושחור. חידוש נוסף קיים באבזם השעון המאפשר לרצועה להיכנס פנימה לתוך פרק היד מבלי להפריע.



Futuristic Watch

השעונים של מותג השעונים מהונג קונג ZIIIRO, שונים וייחודיים. השעונים מאופיינים בשני דיסקים צבעוניים שקופים חופפים אשר נעים זה על גבי זה ומראים את שינויי השעה על גבי השעון בעזרת גוונים משתנים. הדיסק הפנימי מייצג את השעה והדיסק החיצוני את הדקות. Proton  הוא הדגם האחרון המגיע עם צמיד מפלסטיק קשיח בצבעים: שחור, לבן ושקוף. בנוסף ניתן לשלוף את רצועת השעון ולהחליפה באחרת.




 


Time Game Watch

השעונים של המעצב האיטלקי Denis Guidone מדברים על התפיסה המסורתית הנוגעת לאיך שעון צריך להראות. קולקציית השעונים החדשה שלו מונה שני שעוניםSometimes בו שלושה מחוגים המתיישרים מדי זמן לקו אחד ויוצרים בנו ציפייה לקראת העומד לקרות. Kaos בו מגוון מחוגים וסימנים היוצרים בלבול אך למעשה רק שני המחוגים הצהובים מצביעים על הזמן הנכון. הקולקציה הראשונה יצאה בשיתוף המותג האיטלקי Nava ומונה ארבעה שעונים בינהם: Ora Lattea בו שלוש נקודות המייצגות את המחוגים, הגדולה לשעות, הקטנה לדקות, והנקודה במרכז קבועה. Ora Unica בו שרבוט גרפי בעל שני קצוות האחת לשעות והשנייה לדקות. 




Wooden Watch

השעונים האקולוגיים של החברה האיטלקית WeWood , משדרים איכות ותחכום בעיצוב קיימא. השעונים עשויים 100% עץ טבעי שנועד לפסולת, והנם היפו-אלרגניים, ללא כימיקלים רעילים, ידידותיים לסביבה, ובמשקל של 42 גרם בלבד. השעונים מגיעים במגוון עיצובים לבחירה מתוך שבע סוגי עץ בצבעים שונים כמו גם מהדורות מוגבלות. לאחר שהשיקו את השעון הראשון פתחה החברה סניף בלוס אנגלס והתחברה לחברה האמריקאית American Forests בהסכם שתמורת כל שעון שנקנה ינטע עץ. 




Solar Watch

Sunstick הוא שעון יד סולארי של המצב הבריטי Michael Young לשעון תצוגת Lcd המזכירה במראה שלה את הצל של שעון שמש. השעון מינימליסטי, ללא כפתורים, ובכל מסך מגע. לשעון סוללת גיבוי למקרה הצורך. השעון עוצב עבור מותג השעונים o.d.m מהונג קונג שם מתגורר המעצב, וצפוי לצאת לשוק ממש בקרוב.






Nano Cassette Watch

Deckster הוא השעון הראשון של המותג הקנדי N-Product. עיצוב השעון הנו שילוב של מודרניזם ונוסטלגיה, ונועד לכל מי שאוהב את רעיון הפיכת נגן ה Ipod Nano לשעון יד מתקדם בעל מסך מגע. השעון משמש נרתיק לנגן הכולל מסגרת אלומיניום איכותית בעלת מנגנון הוצאה של הנגן בדומה לדרך הכנסה והוצאה של קלטת ממכשיר טייפ, כמו גם שקע חיבור לאזניות, ולחצני שליטה על עוצמת הקול. הנרתיק מגיע בצבע כסף, אדום או כתום, ועם מגוון רצועות כגון:  עור, בד, צמיג ממוחזר או פנימית של אופניים.



The  Last Laugh Watch 

חברת השעונים הלונדונית Mr. Jones מוציאה בכל שנה מספר שעונים בעיצובים שונים ובמהדורות מוגבלת של 100 שעונים בלבד. השעונים מאופיינים בהומור שחור, אירוניה ושנינות. השעון The Last Laugh מציג את השעה על שיניים מסתובבות של גולגולת. הלסת העליונה מראה את השעות והתחתונה את הדקות. לשעון שתי גרסאות: הגרסה החדשה יצאה בשיתוף עם אמן הקעקועים הבריטי Adrian Willard בה גולגולת מקסיקנית אופיינית לפסטיבל המתים. והגרסה הראשונה שיצאה בשיתוף עם הקומיקאי William Andrews בה העיניים והאף שקופים. השעון מתקשר עם המושג ממנטו מורי ונועד להזכיר לנו כי הזמן קצר וסופנו למות.





Israeli Watch


המעצב הישראלי והמוכשר איתי נוי מייצר סדרות שעוניים ייחודיים מאז שנת 2000 השעונים עשויים בעבוד יד ויוצאים במהדורות מוגבלות של 99 שעונים בלבד לכל דגם. שעוניו מוצגים בתערוכות ברחבי העולם ונרכשים לאוספים רבים. הסדרה היפה X-RAY מציגה שרטוטים טכניים של תנועות מכניות של שעון, וחושפת מעין מבט רנטגן על שעון קפוא.








Wirefram Cube Watch 

ליאור שולק סטודנטית שנה שלישית במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר עיצבה שעון במסגרת קורס שעונים בהשראה גרפית. השעון מתעסק בגבול בין עולם הדו מימד לעולם התלת מימד. ליאור השתמשה בקווים ובמסגרת של הקוביה התלת ממדית, שיטחה והפכה אותם למסגרת השעון. השעון עשוי מחומרים כגון: פליז, צבע למכוניות ורצועת גומי.





Child Sketch Watch 

הגיע תורי להתוודות. בשנת 2009, בהיותי סטודנטית שנה שלישית התנסתי בעיצוב שעון במסגרת קורס שעונים במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר. השעון נוצר בהשראת ציורי ילדים, עם התייחסות לקו הפשוט ולבחירת הצבעים. התחלתי לשרבט ציורים של שעונים בלי לתכנן, ומתוך המבחר בחרתי את השעון שהחלטתי לממש, אך האופציות היו רבות. השעון מינימליסטי בצבעים של שחור ולבן, עשוי פליז שעבר השחרה של מתכות, ורצועת עור עם הדפס.