Flickr Photostream

25.8.12

תערוכת תכשיטים עכשווים . Foreign Body


לפני כשבוע נפתחה בתל אביב תערוכת תכשיטים עכשוויים חדשה, והפעם עם נציגות מרשימה ומשמחת של חבריי המעצבים הצעירים והמוכשרים. התערוכה "גוף זר: עוד מבט על צורפות" מציגה את עבודותיהן של 15 מעצבי תכשיטים וצורפים מוכרים וצעירים כאחד, הפועלים היום בסצנה האמנותית בארץ, מתוך מחויבות מתמדת לביטוי עצמי דרך יצירתם בצורפות. העבודות המוצגות מייצגות מגוון רחב של שיטות, חומרים, נרטיביים וביטויים.

משתתפים: מירב אוסטר רוט, ורד בבאי, רורי הופר, אדה ורדימון גודנסון, נועה זילברמן, קורל כהן ורוני פינקס, שחר כהן, גרגורי לרין, ליאוני פילפוט, שיר פינס, נעמה רייך, שירי עבדה, אביב קינל, קובי רוט

אוצרת: נאווה מילקן


קורל כהן רוני פינקס
קורל כהן ורוני פינקס
צילום: טל טרי

משחק בין הומור שחור לבין מלחמה, עומס, העלמות וגושיות הנוצרת מחלקים נפרדים הובילו לסדרת תכשיטים חדשה וגרוטסקית הנקראת Militerally של מעצבות התכשיטים קורל כהן ורוני פנקס. הסדרה כוללת שתי טבעות, שרשרת, סיכה ואובייקט הנראים כיצורי כלאיים מוזרים, היברידיים מלחמתיים, המורכבים מעבודת צורפות בשילוב חלקי בובות אדם, חלקי מכונות ואשפה תעשייתית. זהו שיתוף פעולה ראשון בין שתי מעצבות חדשות שחולקות יחד סטודיו משותף, ובין היתר חברות טובות שלי מתקופת הלימודים.




גרגורי לרין
גרגורי לרין 
צילום: סשה פליט


את מעצב התכשיטים גרגורי לרין אני זוכרת מהמחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, משייף ספר דפי זהב מהול בפלסטיק. מאז ועד היום אני אוהבת ומרותקת לכל יצירה שהוא יוצר. השראתו מגיעה מאנטומיה, איברים, אברי פנטום, תותבות, רפואה כירורגית, פטישיזם ועולמות אפלים. הסדרה החדשה Anatomy Lessons המוצגת בתערוכה כוללת שרשרת, חפת וטבעת, העשויים משיער סינתטי ומפולימרים. החומר החדש שיצר נראה דומה לסיבי שריר, דבר המעורר מיד מחשבות על הגבול הדק שבין משיכה לדחייה ובין יפה למכוער. על גבי משטחי החומר פזורות אבנים עדינות, ובחפת, שיניים מלאכותיות משמשות כאבזם סגירה.





נעמה רייך
נעמה רייך


העבודות של מעצבת התכשיטים נעמה רייך מבטאות את זיכרונות ילדותה ואת מראות הנופים של המושב בו גדלה בצפון הארץ, כמו גם את העיסוק בעבודות יד. בתערוכה מוצגת אסופת עבודות מתקופות שונות: שלוש סיכות מתקופת לימודיה בבית הספר לצורפות Alchimia שבאיטליה, סדרת תכשיטים מפרויקט הגמר בשנקר, ושתי סיכות חדשות הנוגעות בעבודת הרקמה המסורתית בשילוב עבודת צורפות מסורתית.





בסדרת התכשיטים Post Virtual של מעצבת התכשיטים מירב אוסטר רוט התאהבתי כבר לפני כשנתיים כשעוד הוצגה בתערוכת הגמר של בצלאל. הסדרה מורכבת מחמישה אובייקטים קינטיים לבישים, בעלי מנגנון מכאני עדין, המופעל על ידי חלק מסוים של הגוף, בזמן בו הוא מבצע תנועה. המכשירים מציגים פונקציות חדשות עבור מערכת חדשה של מחוות אוניברסליות. תפקיד הפונקציה בעבודתה מאפשר מגוון אפשרויות והאובייקטים מקבלים זהויות משלהם - זהויות זרות ומוזרות, שצורתם איננה מוגדרת.





Wrinkles היא סדרת תכשיטי קמטים המתייחסת לאזור הפנים, הצוואר ולעומק המחשוף. הסדרה של מעצבת התכשיטים נועה זילברמן כל כך שונה ומיוחדת, מצליחה להעניק משמעות חדשה לאותם מקומות שבהם ניגרים סימני השנים. נועה יוצאת נגד ההתעסקות הבלתי פוסקת שלנו בהזדקנות העור, והופכת את פניה למפת קמטים, אותם היא מדגישה וממלאה בעזרת חוט מצופה זהב. הסדרה נעשתה לפני כשנה במתכונת פרויקט סוף שנה ראשונה בלימודי תואר שני לעיצוב בבצלאל.

התערוכה תוצג עד ה-31 באוגוסט
רח' אלנבי 94,  ת"א
שעות פתיחה . ימים א-ו 10:00-19:00 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה