Flickr Photostream

28.7.12

מעצב/ת חדש/ה 2012 . New Designers

במשך שנה שלמה המתנתי בסבלנות לתאריך המיוחל, לחגיגות המבשרות על כניסתם של המעצבים החדשים לעולמנו המופלא, עלוא הוא עולמם של בוגרי בתי הספר לעיצוב. נרגשת הגעתי לפתיחת התערוכה הנערכת מדי שנה בשנקר. ראשית התחלתי בקומת הקרקע במחלקה לעיצוב תכשיטים (המחלקה שלי), ולאחר מכן המשכתי לקומות העליונות בהן מציגות יתר המחלקות, כל מחלקה והקסם שלה. ראוי לציין את הקומה הרביעית של המחלקה לעיצוב תעשייתי שדאגה להעשיר את החוויה בעזרת בר משקאות שהגיש למבקרים משקה אלכוהולי טעים וללא הגבלה, דבר שהצליח להפוך את הערב להרבה יותר מהנה ומצחיק.
לבצלאל הגעתי יומיים לאחר מכן, בבוקר יום שישי לוהט וחם. איכשהו תמיד כשאני מגיעה לירושלים אני מהרהרת בליבי מה היה קורה אילו הייתי מתקבלת ללימודים שם, ותוהה איזו מעצבת הייתי יכולה להיות. משהו באויר הנקי ובנוף המשמים של ירושלים הניבט מבעד לכל חלון, מעלה בי קנאה ותחושת החמצה קלה. חווית התערוכה בבצלאל מרתקת אותי כל פעם מחדש. השוני המהותי בין עולם העיצוב והתעשייה המוכר לי בשנקר אל מול עולם העיצוב והאמנות בבצלאל (נכון, לא בכל המחלקות). בכל שנה אני שואפת להרחיב ולהגיע לעוד בתי ספר לעיצוב, ומי יודע אולי זה עוד יקרה, יש עוד קצת זמן עד סוף החודש...


ועכשיו הגיע הרגע בו אני גאה להציג 5 מעצבים חדשים הנבחרים שלי לשנת 2012, בינהם בוגרי שנקר מהמחלקה לעיצוב תכשיטים ומהמחלקה לתקשורת חזותית, ובוגרי בצלאל מהמחלקה לאפנה ולאביזרים ומהמחלקה לעיצוב תעשייתי:



מוליקה ניר
מעצבת . מוליקה ניר, בת 26
מהמחלקה לעיצוב תכשיטים שנקר
שם פרויקט . האושר שבדלות החומר
השראה . אלמנטים ומאפיינים השאובים מעולם הקרקס, שתוך כדי השתלבו עם זיכרונות מהילדות
הפרויקט. הצבעוניות, הצורה והתנועה הן אבני הדרך שהובילו ליצירת קולקציית תכשיטי אופנה. כמעט בכל התכשיטים יש אינטראקציה בין העונד לתכשיט - והשאלה שמתעוררת היא מי מפעיל את מי? התכשיט את העונד או העונד את התכשיט?. הקולקציה מאופיינת ביצירת "יש מאין" - שימוש בחומרים זולים המרכיבים את התכשיטים. יחד עם הרצון ליצור משהו חדש ושונה, כאשר מבחינתי, המטרה אולי הכי חשובה, היא שהמתבונן יעלה חיוך על פניו ברגע שהוא יראה את התכשיטים
חומרים וטכניקות. פליז, נייר, צבע, סלוטייפ ועור. טכניקות חדשות וישנות בשילוב עבודת יד: צורפות קלאסית, הדפסה, חיתוך לייזר, צביעה והדבקה



עבר . ארבע שנים מרתקות, מזיעות, מהנות, מטריפות, מיגעות, משגעות ומשוגעות. אין לי ספק שאתגעגע
הווה . ההרגשה של הרגע...וואו, ואני לרגע לא רוצה שיחלוף 
עתיד . הפנטזיה הכי גדולה שלי היא לעשות תכשיטים ואובייקטים לגוף למסלולי האופנה. אין כמו הארץ שלנו ואין כמו הבית, אבל בשביל להפוך את החלומות למציאות צריך לעבור לחו"ל, שם הכל קורה 


תכשיט נייר

תכשיט נייר




סיון לקסמן
מעצבת . סיון לקסמן, בת 30
מהמחלקה לעיצוב תכשיטים שנקר
שם פרויקט . פסיכו - סימטריה
השראה . כתמי דיו של רורשאך, אומנות רחוב ומחקר של מחברים
הפרויקט . מאז ומתמיד נמשכתי לצד הטכני של מחברים וסוגרים. בפרויקט התחלתי לחקור ולחפש אחר חיבור שיאגד יחד בד ופורמאיקה/פרספקס, מעין "פירסינג" שיצליח לחבר אותם יחד. פיתחתי מחבר מתכת הננעץ ונכלא בתוך שתי שכבות של בד, שבצידו השני מהווה אלמנט עיצובי שמשבץ חלקי פורמאיקה/פרספקס, דבר שהופך את התכשיט לתלת מימדי. הצורות מגיעות מעולם גיאומטרי של משולשים, וחלק מההדפסים על הבד הם איורים של המעצבת המוכשרת, אולה קושניר
חומרים וטכניקות . בד ריפוד, פורמאיקה, פרספקס, כסף, אלפקה ופליז בציפוי זהב. שילוב טכניקות מתקדמות של חיתוך לייזר והדפס סובלימציה ושל צורפות קלאסית בעבדות יד.


עבר . בזמן הלימודים היה  לי חוק אחד - לא משנה כמה עבודה נשארה לי, בשעה 03:00 אני עוזבת את הכל והולכת לישון
הווה . העבודה על פרויקט הגמר לא תמה. הייתה נקודה בה נאלצתי לעצור את פיתוח הרעיון ולהתחיל ליצור את הקולקציה, אך ברגע שהיא הושלמה הציפו אותי עוד ועוד אפשרויות איך לקחת את הפרויקט הלאה. למעשה זה פרויקט שלא נגמר
עתיד . הכל פתוח. גם הכרטיס שלי לניו יורק 

תכשיט בד

תכשיט בד



ערן ליבוביץ
מעצב . ערן ליבוביץ, בן 26
מהמחלקה לתקשורת חזותית שנקר
שם פרויקט . SHMANCY'S
השראה .  מגארפילד ועד פיקאצ'ו דרך מיס פיגי
הפרויקט. תדמית ועיצוב לתערוכה עבור מותג הפופ המקורי "שמנסי'ז". הפרויקט כולל הצגה של סדרות מוצרים שפותחו עבור התערוכה בתחומי האופנה והאביזרים, תכשיטים, טקסטיל לבית, נייר, פופ, וגאדג'טים. המותג מבוסס על דמות בשם "שמנסי", חתולה עם אטיטוד גדול מהחיים, דיווה בעיני עצמה. המוצרים מאפשרים חשיפה לחיים הראוותניים והמפתיעים שלה ברחבי העולם. הפרויקט מציג את המותג ואת היכולת שלו להתבטא ולתקשר במגוון פורמטים של מוצר, תדמית ונכסי מותג. בין המוצרים: בובות בד צבעוניות, תליונים, תיק איפור, מטפחות משי מודפסות, מניפות מאוירות, מדבקות ויניל, כפתורים, לוח שעם ועוד
חומרים וטכניקות. הדפסה דיגיטלית על בדים, צריבה כימית של פליז וציפוי זהב וכסף, חיתוך לייזר של פרספקס ושעם
בובות למבוגרים

עבר . ארבע שנים של חממה יצירתית, מוקף בסטודנטים מוכשרים שמעשירים אחד את השני בנקודות מבט חדשות
הווה . הרבה אנרגיה להמשיך, לפתח ולחלום בגדול בזכות פידבקים והרבה פירגון שנותן פוש גם כשאתה חושב שסיימת עם זה
עתיד . הכי הייתי רוצה זה למצוא שותף/ה לפשע כדי שביחד נוכל לכבוש את טוקיו ואז את ניו יורק

מניפות
ארנק



זוהר עזוז
מעצב . זוהר עזוז, בן 26
מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל
שם פרויקט . Bling - eyewear by Zohar A
השראה . ארכיטיפים מעולם המשקפים. צורות בסיסיות מהמאה ה17 עד למאה ה20
הפרויקט . משקפים הם מסכה, המביעה את אישיותו של המרכיב, מעיין תעודת זהות ללא מילים. המשקפים מצד אחד חושפים את מי שמרכיב אותם ומנגד כיאה למסכה, הם מסתירים לא פחות. עבודת העיצוב התאפיינה במניפולציה טיפוגרפית ובחיפוש אחר קו ועוגן מרכזי אשר ילכד את כל המשקפיים תחת נושא אחד. שילדת המתכת מעגנת את הקולקציה תחת אותה שפה, ובמקביל מאגדת את כל החלקים במשקפיים ומקנה ערך אסתטי. הקולקציה אינה מעוצבת בהרמוניה זורמת ביחס לתווי הפנים, אלא להפך - היא מעוצבת באופן בו ישנה שבירה של תווי הפנים לשם הקצנת האובייקט והכנסת נוכחות חצופה במרכז הפנים
חומרים וטכניקות . מידול: נירוסטה, הדפסה 3D, בתעשיה: מתכת: כבישה פרוגרסיבית, ופלסטיק- הזרקה או עיבוד שבבי


עבר . כבר מגיל צעיר החלטתי שאני רוצה להיות מעצב תעשייתי, והיה לי ברור שאלמד את המקצוע הזה בבוא היום.  מכיוון שהמקצוע בוער בי, נהניתי מכל רגע בלימודי
הווה . כיף לסיים, כיף להיות אחרי, מעוניין להיות יזם ולפתח את הפרויקט לכדי מוצר המיוצר באופן סידרתי, או לשתף פעולה עם מעצב משקפים בעל שם לצורך פיתוח המשקפיים שלי
עתיד . עקב האובססיה שלי לתחום המשקפים הייתי רוצה להישאר בטריטוריה הזו. הפרויקט בתקווה, יהיה נקודת מוצא לתעסוקה בתחום

משקפיים בצלאל

עיצוב תעשייתי בצלאל
צילום: טל דואק



אבישג גולדמן
מעצבת . אבישג גולדמן, בת 24
מהמחלקה לצורפות ואופנה בצלאל
שם פרויקט . דברי חפץ
השראה . חפצים שנעשו במלאכות יד עתיקות מסורתיות, חדרי פלאות, אוספים, חפצים טעונים במשמעות סימלית/דתית, חפצים קדושים
הפרויקט . "היה היו שלושה אגוזים ובהם שלושה סודות ורזים" סדרת החפצים בפרוייקט כוללת אובייקטים, קערות ותיקים, שנוצרו בטכניקות ידניות של חיסור וחיבור פריסות, שלדי-מבנה ושכבות. החפצים נעים על הסקאלה שבין ה'שימושי' ל'רגשי', והסדרה מעלה שאלות אודות כוח ההשפעה של חומר הגלם ושיטות העבודה עימו על מערכת היחסים בין האדם לחפץ ועל הפרשנויות הסמליות והתרבותית של הצורות
חומרים וטכניקות . עור בקר ועיזים, עור בעיבוד צמחי, עץ מסוגים שונים: טיק, זית, ברוש, בוק, אלון, חוטי פשתן, חוטי פוליאסטר, נחושת. העץ ועור, עובד החל מהשלב הגולמי ביחס למסורות מלאכה שונות, ידניות ומכניות. בטכניקה של חיתוך, גילוף ידני, חריטה, תפירה, תפירה ידנית, הלחמה


עור

עבר . ארבע שנים של  תהליך התפכחות. למדתי המון בעיקר על דרך הפעולה שלי כיוצרת, איך לבנות פרויקט מתוך אוסף של רצונות ורעיונות, מלבד זאת זכיתי לפגוש מורים מצוינים
הווה . סיום לימודים זאת נקודה מאוד מוזרה, מרגישים שמשהו גדול משתנה ועם זאת נמצאים בערפל. ממש כרגע אני מתכוננת לסדנת צורפות ב - Haystack בית ספר לכראפט במיין, ארצות הברית  (דרך מלגה של קרן AIDA ובצלאל), גם חופש וגם צלילה ל עשייה חדשה ומעניינת במקום אחר
עתיד . אני רוצה להמשיך ללמוד, אולי בחו"ל. לעבוד עם מעצבים ויוצרים ולהרחיב את היכולות שלי מתוך העשייה. בהמשך הייתי רוצה לפתוח סטודיו ולייצר דברים בסדרות קטנות ובאיכות גבוהה

תיק עור

תיקי עור
צילום: אורית פניני



ולסיכום:

חמשת הדברים שצריך מעצב/ת חדש/ה כדי להצליח:

1 . עשייה עשייה עשייה
2 . אומץ ותעוזה להשגת המטרה
3 . להאמין ולסמוך על עצמך
4 . מילה טובה ותמיכה מתמדת מהסביבה
5 . טיפת מזל


2 comments:

  1. תודה על הטיפים ועל כתבה מרתקת. תמיד כדאי להכיר דמויותת חדשות בתעשיה, אי אפשר לדעת מתי נפגוש אותם בעתיד ואולי אף נזדקק לשירותם. בהחלט מועמדים מרשימים הראויים לציון ולהערכה. בהצלחה בהמשך.

    השבמחק
  2. אני מכיר את אבישג. היא למדה איתי ביסודי. אני זוכר שהיא היתה תלמידה חדשה

    השבמחק