Flickr Photostream

19.11.11

תערוכת תכשיטים עכשוויים . Freshly Cut

שוב תערוכת תכשיטים באמתחתי, ונדמה שכמו פטריות אחרי הגשם כך גם תערוכות התכשיטים החלו לצוץ מכל עבר. Freshly Cut היא תערוכת תכשיטים עכשוויים, אינטימית ומיוחדת אשר אצרה Leonie Philpot בגלריה Complete - גלריה לעיצוב תכשיטים עכשוויים. התערוכה מציגה את עבודותיהם של שבעה אמנים מהארץ ומחו"ל בפרשנות אישית על המוטיב המסורתי של לבבות ופרחים בעולם עיצוב התכשיטים. 




לאורך ההיסטוריה מוטיבים של לבבות ופרחים בתכשיטים וקישוטי גוף, יוחסו לרגש ולפולחן, ייצגו אהבה וחגיגיות ואף תרמו לתהליך הגדרת היופי לאורך השנים. התערוכה בוחנת את האופן בו רגשות ותהליכים אלו באים לידי ביטוי בעולם התכשיטים. השימוש בחומרים, צבעים ומשמעויות חדשות מעניקים לנו פרספקטיבה רעננה לנושא המוכר. המעצבים המשתתפים בתערוכה: עתי חן, לין צ'ונג, רורי הופר, אסתר קנובל, קובי רוט, קריסטופר טומפסון רואידס ופרנסיס וודסוורט-ג'ונס. 


הפעם הגעתי לפתיחת התערוכה אשר התקיימה לפני כשבוע. ניצלתי את ההזדמנות לבחון מקרוב את התכשיטים ולשמוע את הסיפורים העומדים מאחורי העיצובים האהובים עלי:


Attai chen . Untitled
שרשרת
נייר, צבע, פחם, דבק, בד פשתן, כסף מושחר
טכניקה מעורבת

העבודות של עתי הן מעין פרחים מפוסלים, מעשה ידי אדם, המורכבים מחומרים ממוחזרים, בעיקר שאריות של ניירות, בדי פשתן ודבק. בעזרת עבודת שכבות שנראות כנוצות עדינות מצליח עתי לחשוף את היופי בעיצוב בר קיימא.


החומר החדש אשר נראה כשברי עץ מרתק ומושך את העין, ומעניין לגלות כי החומר שנראה במבט ראשון רך ועדין, למעשה נוקשה וגס. 



Christopher Thompson Royds . Natura Morta lll
שרשרת, 
פרחי בר, כסף
טכניקה מעורבת

העבודות של קריסטופר נוצרו בהשראת סונטת "הבית של החיים" של המשורר והצייר האנגלי דנטה גבריאל רוזטי They die not—for their life was death. הפרחים היבשים מודבקים תחילה על גבי משטח הכסף ולאחר מכן מוברשים בלכה. לאורך הזמן הברק דוהה והפרחים נשברים, וכתוצאה נחשף מצע הכסף אשר מתחתם. הנושא המרכזי אותו חקר היא תוחלת החיים של החומר בדומה לחיי הפרח בטבע לאורך הזמן החולף. ברגע בו הפרח נקטף הוא בעצם מת, ועצם היותו סממן יופי הוא זמני.



מרגש לגלות כי בחלקה העליון, השרשרת נראית כסידור פרחים ועלים מיובשים, ובחלקה התחתון נחשף משטח הכסף המנוסר.

Frances Wadsworth-Jones . Labour of Love
שרשרת
פנינים, חוט משי, דבק
טכניקה מעורבת

עבודתה של של פרנסס היא פרשנות חדשה למחרוזת הפנינים המסורתית ולסמל הלב. בתהליך של הרס ובנייה מחדש, היא חותכת תחילה את הפנינים ולאחר מכן מדביקה אותן שוב יחד לצורת לב.

פרנסס משנה את צורת הפנינה הקלאסית, ומקנה למחרוזת הפנינים מראה חדש. פשוט מקסים! ממליצה בחום להיכנס לקישור המפנה לאתר של המעצבת, אחת מן האהובות עלי.





התערוכה תוצג עד ה-9 בדצמבר
גלריה Complete . רח' אברבנל 35, פלורנטין ת"א
שעות פתיחה . ימים ב-ד 12:00-17:00 יום ה' 12:00-19:00 יום ו' 12:00-15:00


התערוכה נודדת בפברואר ל Gallery Flow שבלונדון שם תוצג עד לאפריל





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה